בימים אלו אנו חוגגים את חג הפורים אשר נקרא כך על שם הפור שהפיל המן לביצוע מזימתו להשמדת היהודים.  כידוע פירוש המילה פור הוא מזל/גורל.

רבים משייכים המזל לכל מה שלא תלוי בנו ונמצא מחוצה לנו. כלומר זה לא בשליטנו. כשבעצם זו תמונה חלקית ויש לנו הרבה במה וכיצד להשפיע על המזל שלנו. 

במקרה (?) הזדמן לי לשמוע הרצאה מעניינת של דן הרמן בנושא המזל, ובדבריו הזכיר רבות פרופ' שלא הכרתי קודם לכן ושערך מחקר מיוחד בנושא זה, והחלטתי להביא לפניכם מעט מהדברים המעניינים ששמעתי וקראתי בנושא המזל.  הפרופ' הוא ריצ'רד וויזמן, ועיקר מחקרו היה בנושא- האם ניתן להשפיע על המזל בחיינו, וכיצד. 

בעקבות תוצאות מחקריו, פרופ' וויזמן פיתח טכניקות המאפשרות לשפר את המזל וזיהה ארבעה עקרונות בסיסיים שאנשים בריי מזל משתמשים בהם (*). הוא קבע כי ברי המזל יוצרים לעצמם אסרטגיות לשכלל את האינטואיציות, הם יותר אופטימיים לגבי עתידם והשגת מטרותיהם, הם פתוחים יותר לנסות דברים חדשים, נעזרים במאמנים ומנטורים ומאפשרים הגדלת ההסתברות להצלחות.  

בעצם ניתן לומר כי ברי המזל מצפים שהעתיד יהיה טוב יותר, מאמינים בכך ולכן מאפשרים להיות תמיד בעשיה מקדמת ובהבנה שבמקסימום זה… יצליח, שהריי את הלא יש להם כבר עתה, כך שבעצם יש להם רק מה להרויח! 

עצם כך שהם מצפים שיהיה טוב הם עוזרים למזל לקרות (נבואה שמגשימה עצמה). כאשר אין להם פחד מכשלון כל סיכוי הופך להיות אבן דרך וגם אם זה הפך לכשלון, הם מתמידים בנחישות עד שישיגו את שציפו. בעצם הם שואלים תמיד "מה טוב בזה" ו"איך זה מקדם אותי".

הם בוחרים להתמקד בלמה זה מקדם אותי למטרה ולא היכן זה מעקב אותי.  הם תמיד עסוקים במה עשיתי שעבד, מה עבד פחות ומה אני לומד מכך להמשך כדי להתמקד במה כן ואיך כן.

אתה רוצה יותר מזל קח יותר צ'אנסים (בריאן טרייסי)   

מהדברים המשמעותיים שברי המזל מקפידים לעשות, הוא להקשיב לאינטואיציה שלהם.  
אינטואיציה זו לא רוחניות או מיסטיקה, אלא תהליך אינטואיטיבי, אסטרטגי, חשיבתי ומובנה שהלא מודע בנה ולכן אנחנו לא מודעים לו. ברגע שזה הופך למודע אנחנו יכולים להשתמש בו בצורה יותר ברורה ומובנית לצרכים שלנו.   כלומר, זו בעצם תוצאה שמתבססת על הרבה ידע שיש לנו ואשר צברנו לאורך השנים.
 
המודעות לעומת זאת היא תהליך מורכב איטי ו"כבד" ולכן לוקח לה זמן "להתעורר" כדי לקלוט את תהליך החשיבה שלנו.   אנחנו מודעים לתוצאה אך לא מודעים לתהליך עצמו.  
 
לכן, יש ללמוד להקשיב לקולות הפנימיים שלנו (סיפורי עבר, פחדים, חשש מכשלונות, תגובות אחרים…) ו"לנקות" אותם כדי לזהות מתי זו אינטואיציה מקדמת ומתי זו עשוייה לעצור אותנו. 
 
ברגע שנדע "לנקות" ולשנות הרעשים הפנימיים והאמונות המגבילות שלנו ולהקשיב נטו לאינטואיציה, אז זו תהיה הכלי הטוב ביותר שמוביל אותנו נכון לאן שאנחנו רוצים להגיע.

העבר הוכיח כי זה תמיד נראה בלתי אפשרי עד שזה נעשה.  אתה מכין ומתכונן למשהו שאתה רוצה וכשזה יעבור לידך אתה מתכונן ומתכוונן אליו.

תודעתית אנו מכווננים את כל המערכות שלנו לזהות את ההזדמנות שלנו וכשזו מגיעה אנחנו מוכנים ומסתערים עליה.

זיכרו כי מזל הוא בר השגה, כל שצריך הוא רצון אמיתי, לקבל החלטה ולעשות כל שניתן כדי להיות מוכנים לכך. 

כאשר יעבור המזל היה דרוך ומוכן לכך ואל תתן לו לחלוף.

הרבה מזל 🙂

מזל זו מוכנות שפוגשת הזדמנות ("סנקה")

(*) http://www.richardwiseman.com/resources/The_Luck_Factor.pdf

תגובות

תגובות

Comments are closed.

Post Navigation

מיתוג: Up-Grade